ثبت موقفات جدید در هشت بندی/کمک نهصد میلیون ریالی به مساجد

مرتضی داد خدایی مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب هشتبندی هشت بندی


دادخدایی مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب از ثبت  موقفات جدید در هشت بندی خبر داد.


مرتضی دادخدایی مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب به تشریح فعالیت های این اداره در هشت بندی در حوزه فعالیت های قرانی، ثبت موقوفات جدید ، اختصاص اعتبار به مساجد ، کمک به مستمدان  پرداخت.


فعالیت های قرآنی  قرانی


دادخدایی در خصوص فعالیت های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب در هشت بندی بیان داشت:طرح حفظ قران مجید در سطح هشت بندی برای اولین بار با استقبال شصد نفر دانش آموز با بیست و سه  مربی قران در حال برگزاری است که این دانش آموزان در سال 93 با شرکت در آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت کردند که تعداد 136 نفر از این دانش آموزان  حائز رتبه قبولی در آزمون شفاهی و کتبی موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره آموزشی حفظ جزء 30 شدند.



وی در ادامه  به تشریح ثبت  موقوفات جدید در هشت بندی  در سال نو د چهار  پر داخت و بیان داشت: امسال چهار و قف جدید در هشت بندی ثبت سامانه جامع موقوفات کشور گردید.


وی در این رابطه افزود: این موقوفات شامل  سه قطعه زمین جهت احداث مسجد و خانه عالم در مکان مسجد و یک قطعه زمین تجاری وقف مساکین و فقرا و کمک هزینه ازدواج جوانان بی بضاعت و فعایت های فرهنگی می باشد.

 

اختصاص اعتبار نهصد میلیون ریالی به مساجد

 

وی در ادامه به تشریح اعتبارات اختصاص یافته به مساجد پرداخت و در این رابطه افزود:با توجه به اعلام اعتبارات مساجد مصوب شده سال 93 به شهرستان میناب  کل مبلغ سیصد و پنجاه میلیون تومان  بوده که از این مقدار مبلغ  نود میلیون تومان  آن به مساجد در  هشت بندی اختصاص داده شده است، که در حال پرداخت به مساجد مورد نظر می باشد.

 


کمک به مستمندان


وی همچنین بیان دشت:مبلغ سه میلیون  ریال از نیات واقفین خیر اندیش شهرستان میناب کمک به مستمندان در هشت بندی پرداخت گردید.

 
مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب همچنین از اختصاص مبلغ بیست میلیون  ریال به روحانیونی که در جهت فرهنگ وقف فعالیت داشتندخبر داد و در این رابطه گفت: این کمک ها از محل موقوفاتی که نیات آنها جهت روحانیت می باشد پرداخت گردیید است.

منبع : پایگاه خبری هشت بندی

 


وی در ادامه افزود:با توجه به نیاز جامعه و منطقه ،واقفین خیراندیش سعی بر این داشته باشند که اموالی غیر منقولی که بنا دارند وقفی در آن انجام گیرد، موقوفه خود را به سمت و سوی منفعتی  قرار دهند و نیات آنها بر اساس نیاز جامعه باشد که سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه بر این است ،همان طور که یک منطقه نیازمند مساجد و حسینیه می باشد، نیازمند مدرسه، بیمارستان، و کمک به بیماریهای خاص، کمک به ازدواج جوانان بی بضاعت و کمک به مستمندان و فقراء و دانش اموزان بی بضاعت نیز می باشد  که خداوند ثواب خیر دنیا و آخرت نصیبشان شود و این وقف منفعتی نیز کمتر از ساخت مسجد و حسینیه نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط آرش

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)